Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

ÁSZF - Tájékoztatók

 

ADATVÉDELMI NYILATKOZAT

 

A Onepaar legfőbb célja valamennyi magyar és európai uniós jogszabály maradéktalan betartása, ideértve a fogyasztói és üzleti partnerei személyes adatainak védelme.

Személyes adatnak minősül többek között a név, e-mail cím, lakcím, telefonszám, születési adatok, családi állapot, számlázási információk, bank és bankszámla információk, keletkezett jutalék, bankkártya adatok, felhasználói név, jelszó.

Ezen adatokat a Onepaar az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény – összhangban az Európai Parlament és a Tanács 95/46 EK. irányelvével – rendelkezéseinek teljes körű betartása mellett kezeli és tárolja. Személyes adatot kizárólag abban az esetben kezelünk, amennyiben ahhoz az érintett hozzájárult, és kizárólag arra a célra használjuk fel, amely cél érdekében az érintett azt a rendelkezésünkre bocsátotta. 

A Onepaar az adatkezelést az érintett hozzájárulása alapján végzi, és kizárólag a Onepaar rendszerén belül, az érintettel fennálló üzleti kapcsolat során használja fel. Az adatokat kizárólag a Onepaar mindenkori alkalmazottai kezelhetik, ismerhetik meg. Tekintettel a számviteli törvényben rögzített, a számlák kötelező megőrzésének időtartamára vonatkozó előírásra, ugyanezen időtartamig a megadott személyes adatokat megőrizzük, nyilvántartjuk. Az érintett az adatkezelés során a 2011. évi CXII. törvény 14-19.§-ban foglalt jogaival élhet, valamint 22-23.§ -ban foglaltak alapján járhat el jogsérelem esetén.   

 

A személyes adatok feldolgozása során a Onepaar gondoskodik az adatok biztonságáról, az adatkezelésre vonatkozó szabályok betartásáról, biztosítja az érintettek magánszférájának védelmét!

 

 

ONLINE FELÜLET

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

 

I./ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

SZOLGÁLTATÓINK ADATAI (továbbiakban Onepaar):

 

1./ Magyarország:

 

Név: Onepaar, Bene Attila egyéni vállalkozó – továbbiakban Onepaar

adószáma: 68298663-1-29

Cím: 4024 Debrecen, Rákóczi utca 70. PC.

Bene Attila web shop tulajdonos

elektronikus levelezési cím: info@onepaar.hu

 

Általános információk:

Jelen szerződési feltételek a Onepaar által a https://onepaar.hu honlapon keresztül (online felület) nyújtott valamennyi szolgáltatással kapcsolatos jogokat, kötelezettségeket, valamint fontosabb információkat tartalmazza.

A Onepaar minden, ezen honlapon keresztül forgalmazott kereskedelmi tételének értékesítésére a jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazandók, függetlenül az árutól és a megrendelő személyétől.  A fogyasztó a Onepaarnál történő regisztráció és/vagy vásárlás alkalmával jelen Általános Szerződési Feltételt elfogadja, mely nyilvános, a honlapon bármikor megtalálható. A Onepaar kiemelten fontosnak tartja, és mindent megtesz annak érdekében, illetve biztosítja azt, hogy a fogyasztók ezen feltételeket legkésőbb regisztráláskor, illetve a termék vásárlásakor megismerjék, a fogyasztó az Általános Szerződési Feltételeket bármikor letölthesse, tárolhassa.

 

II./ONLINE REGISZRÁCIÓ A ONEPAARHEZ

1./ Regisztráció:

Amennyiben egy 18. életévét betöltött természetes személy az Opeaaar regisztrált fogyasztójává kíván válni, azt elektronikus úton a https://onepaar.shoprenter.hu honlapon „Regisztráció” menüpontban teheti meg a nyomtatvány kitöltésével. A Onepaar áruházaiban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat: már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.

A fogyasztó a regisztrálással elfogadja és magára kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF tartalmát. Az elküldött regisztrációt a Onepaar a megadott azonosítószámon iktatja és tárolja.

A regisztrált fogyasztóra a https://onepaar.hu honlapon közzétett, mindenkor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

Ha a fogyasztó korábban már vásárolt áruházunkban, úgy a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát szükséges megadnia majd a „Belépés” gombra kattintania.

Ha a fogyasztó új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie.

Ezen adatokat a Onepaar bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem továbbítja.

2./ Adatvédelem:

A fogyasztó hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait a Onepaar munkatársai tárolják, kezeljék és továbbítsák nyilvántartás, továbbá kapcsolattartás céljából. A Onepaar a tudomására jutott adatokat bizalmasan kezeli a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A.§ szakasza szerint jár el.

A fogyasztó hozzájárul ahhoz, hogy a 2001. évi CVIII. törvény 14.§ (1) b) pontja szerinti elektronikus hirdetést, különleges ajánlatot elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű egyéni kommunikációs eszköz útján küldjön részére. Amennyiben a hírlevélről valamely regisztrált fogyasztó le kíván jelentkezni, vagy az adatkezelés bármely formáját korlátozni, vagy megtiltani kívánja, azt a Onepaar nevére címzett, a fentiekben megadott email címre, vagy székhelyre postázott levelében teheti meg. Ugyanezen e-mail, illetve postázási cím útján jelezheti a termékekkel kapcsolatos észrevételeit is.

 

III./ELEKTRONIKUS TERMÉKVÁSÁRLÁS

1./ A Onepaartól vásárolható termékek köre:

A termékek vételárai a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, melyek 0% áfát tartalmaznak. (az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget.) A szállítási költség minden termék esetében ingyenes. (a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a „Szállítás” menüpont alatt is megtalálható.) Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

2./ Vásárlás menete:

Az online-irodában történő vásárlás a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, elektronikus úton történő megrendeléssel lehetséges. A Onepaar fenntartja magának a jogot arra, hogy a fogyasztó adatainak valódiságáról meggyőződjön, és amennyiben az abban foglalt adatok valódisága kétséges, megkérdőjelezhető, vagy értelmezhetetlen, úgy a megrendelést törölje.

A fogyasztónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül, így a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. A fogyasztó a vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi, megjelölve ezzel egyidejűleg az általa megrendelni kívánt darabszámot. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a „szállítási költséget”. A fogyasztó ezen a felületen leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, mely igény szerint módosítható, illetve javítható. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. A Beváltás menüpontban a beváltandó kupon azonosítójának feltüntetésével kedvezményes vásárlásra is lehetősége van a fogyasztónak. Amennyiben a fogyasztó megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra.

A fogyasztó a Tovább gombra kattintva léphet előre a rendelés menetében, azonban a megrendelés elküldéséig a menüpontok mellett található „Módosítás” gombra kattintva bármikor visszaléphet, és elvégezheti a szükséges adatbeviteli hibák javítását.

Regisztráció nélküli vásárlás esetén a fogyasztónak meg kell adnia a számlázási és szállítási címét, amelynél a számára megfelelő szállítási módot választhatja ki.

A fogyasztóra részére a termék a megadott szállítási címre futárszolgálattal kerül kiszállításra.

A vásárló megrendeléskor az alábbi fizetési módok közül választhat:

·           Banki átutalás - (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktiváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel);

·           Bankkártyás fizetés - Paypal fizetés (bankkártyás online fizetési mód a biztonságos Paypal rendszeren keresztül).

Ha a fogyasztó egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez a „Megrendelés” gombra kell kattintania.

A megrendelést a Onepaar elektronikus úton igazolja vissza a fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címre. A Onepaar a megrendelés, szerződés tényét, létrejöttét, a megrendelés tartalmát a megrendelés elküldését követő 48 órán belül a fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címre történő levél megküldésével igazolja vissza a hatályos jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően. Amennyiben a Onepaar visszaigazolása a rendelés fogyasztó által történő megküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül a fogyasztó részére nem érkezik meg, abban az esetben a megrendelés, azaz a szerződés a felek között nem jött létre, ekként a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól, a fogyasztó és a Onepaar pedig a szerződéses kötelezettség alól.

A Onepaar megrendelés visszaigazolása minden esetben tartalmazza a fogyasztó által megrendelt termék megnevezését, mennyiségét, a rendelés dátumát, a szállítás és a fizetés kiválasztott módját, a termék egységárát és szállítási költségét, a fogyasztó által fizetendő teljes összeget.

A Onepaar a tudomására jutást követően minden esetben haladéktalanul tájékoztatja, ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, vagy ha nem tudja azt a rendelés visszaigazolásban megadott, várható határidőben leszállítani. A Onepaar a fenti körülményekről a fogyasztót legkésőbb az eredeti szállítási határidőig ismételten tájékoztatja a szállítási határidő vagy annak módosításának megjelölésével azzal, hogy a fogyasztó ezen tájékoztatás megérkezését követő 48 órán belül jelezheti a Onepaar felé, hogy a szállítást a módosult feltételekkel is kéri-e, vagy hogy a megrendeléstől el kíván állni. Telefonos egyeztetés esetén a fogyasztó az ügyfélszolgálaton, illetve az e-mailben található telefonszámon érdeklődhet.

A Onepaar-t a fogyasztó által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb szállítási problémákért – pl.: a megadott címen a fogyasztó nem érhető el – semmilyen felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Onepaar a fogyasztó számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

A fogyasztó a megrendelései leadásakor a Onepaar adatvédelmi nyilatkozatának aláveti magát.

 

3./ Szállítással kapcsolatos információk:

A megrendelt termékeket a Onepaar futárszolgálat útján kézbesíti a fogyasztó által megadott szállítási címre. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztárfolyamat során, valamint visszaigazoló e-mailt is küld. A szállítás díja a megrendeléskor a kosárban és a visszaigazoló e-mailben feltüntetett összeg. Magyarországon kívül a Onepaar jelenleg szállítást nem vállal.

A házhoz szállítás díja egyszeri kiszállításra érvényes. Ha a fogyasztó hibájából nem történik meg az áru átadása, úgy az ezzel felmerülő többletköltségek a fogyasztót terhelik. A fogyasztó köteles a termék csomagolásának sértetlenségét átvételekor ellenőrizni, megfelelő teljesítés esetén a terméket aláírásával átvenni, elismerve ezzel a teljesítés tényét, helyét és időpontját. Amennyiben a fogyasztó az átvételkor a csomagon bármilyen látható sérülést tapasztal, jogosult az átvételt megtagadni, mely tényt a megtagadás okának feltüntetésével a szállítólevélen fel kell tüntetni, a fogyasztónak pedig alá kell írni. A szállítás során keletkezett károkért a szállítót terheli a felelősség.

Amennyiben a Onepaar a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót tájékoztatni.

 

4./ A fogyasztó elállási joga:

Interneten történő vásárlásra tekintettel a fogyasztónak lehetősége van legkésőbb a termék kézhezvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül a szerződéstől elállni akként, hogy elállását a Onepaar- Bene Attila egyéni vállalkozó (Cím: 4024 Debrecen, Rákóczi utca 70. PC., E-mail cím: info@onepaar.hu) részére írásban megküldi. A fogyasztó elállási jogát vagy az elállási-nyilatkozat mintát felhasználva, vagy egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Határidőben gyakorolja a fogyasztó az elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. A Onepaar a nyilatkozat hozzá történő megküldését követően – postai levél esetén annak átvételét követően – haladéktalanul visszaigazolja a nyilatkozat megérkezését. Ebben az esetben a Onepaar a megrendelést nyilvántartásából törli. A fogyasztó köteles elállása esetén a közlést követő 14 napon belül sértetlenül a vásárolt terméket visszaszolgáltatni a Onepaar részére. A Onepaar azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Onepaar az elállási/felmondási szándék beérkezte után azt feldolgozza és haladéktalanul intézi a termék visszaszállítását, futárszolgálat segítségével. A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt termék rendeltetésszerű használatát már megkezdte. A termék átvételét, vagy a visszaküldés tényének hitelt érdemlő igazolását követő 14 napon belül a teljes vételárat és valamennyi egyéb, a termék vásárlásakor felmerülő szolgáltatás összegét (pl: szállítási költség) a fizetési móddal megegyező módon visszatéríti a fogyasztó részére. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti. A fogyasztó viseli azonban a termék visszaküldésének közvetlen költségét. Az előzőleg megvásárolt termék a Onepaar Szerződött Partnerének raktárába kerül visszaküldésre. A fogyasztó elveszíti elállási jogát, amennyiben a vásárolt terméket sértetlen, bontatlan állapotban, hiánytalan tartalommal nem tudja visszaszolgáltatni a Onepaar részére.

 

5./Hibás teljesítés

A Onepaar hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Onepaar, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

6./ Szavatosság:

Hibás teljesítése esetén a vásárló szavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A vásárló kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Onepaar számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Onepaar költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet a vásárló, az áttérés költségét azonban Ö viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Onepaar adott okot.

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

7./ Jótállás:

Hibás teljesítés esetén a fogyasztó elsősorban a fentiekben hivatkozott szavatossági igényeket érvényesíti. Amennyiben a Onepaar a termékhez jótállási időt vállalt, abban az esetben a jótállási jegyen szereplő határidőn belül visszaküldött hibás termékek esetében a Onepaar minden esetben érvényesíti a szavatossági igényeket. A Onepaar mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

E körben a fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok ezen jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

 

8./ Reklamáció:

Az esetleges szavatossági problémák bejelentése az ügyfélszolgálaton lehetséges munkaidőben – H-P: 8:00-17:00 óráig a +30/954-1918-as telefonszámon, illetve a fentiekben megadott e-mail címre megküldött elektronikus levél formájában.

9./ Vegyes rendelkezések:

A fogyasztó az online irodáról történő megrendelésére tekintettel a Onepaar feltételezi, hogy a fogyasztó az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak felróható hibákért a Onepaar felelősséget nem vállal. A fogyasztót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. A Onepaar bármikor jogosult az ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a hatályos Magyar Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

 

 

Kötelező tájékoztató üzlethelyiségen kívül és távollévők között történő termékértékesítés esetén

 

Eladó adatai:

Név: Onepaar, Bene Attila egyéni vállalkozó

Székhelye: 4024 Debrecen, Rákóczi utca 70.

elektronikus levelezési cím: : info@onepaar.hu

adószám: 68298663-1-29

Bene Attila web shop tulajdonos

Központi telefonszám: +30/954-1918            

 

Elállási jog:

A fogyasztónak lehetősége van legkésőbb a termék kézhezvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül a szerződéstől elállni akként, hogy elállását a Onepaar (4024 Debrecen, Rákóczi utca 70. PC., e-mail:info@onepaar.hu) részére írásban megküldi. A fogyasztó elállási jogát vagy az elállási-nyilatkozat mintát felhasználva, vagy egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Határidőben gyakorolja a fogyasztó az elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. A Onepaar a nyilatkozat hozzá történő megküldését követően – postai levél esetén annak átvételét követően – haladéktalanul visszaigazolja a nyilatkozat megérkezését. A fogyasztó köteles elállása esetén a közlést követő 14 napon belül sértetlenül a vásárolt terméket visszaszolgáltatni a Onepaar részére. A termék átvételét, vagy a visszaküldés tényének hitelt érdemlő igazolását követő 14 napon belül a teljes vételárat és valamennyi a termék vásárlása során keletkezett egyéb szolgáltatást (szállítási költség) a fizetési móddal megegyező módon visszatéríti a fogyasztó részére. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti. A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A fogyasztó elveszíti elállási jogát, amennyiben a vásárolt terméket sértetlen, bontatlan állapotban, hiánytalan tartalommal nem tudja visszaszolgáltatni a Onepaar részére.

Panaszkezelés, vitarendezés:

A Onepaar minden esetben arra törekszik, hogy bármilyen problémás, vitás kérdést békés úton rendezzen a fogyasztókkal. A fogyasztó a Onepaar hivatalos elektronikus, vagy postai levelezési címére címzett levelében jelentheti be a Onepaar tevékenységével kapcsolatos kifogását, melyet a Onepaar minden esetben kivizsgál és 30 napon belül írásban értesíti a fogyasztó álláspontjáról. 

Amennyiben a panasz békés úton történő megoldására nincs lehetőség, vagy azzal a fogyasztó nem kíván élni, termékvásárlással kapcsolatos minőségi illetve egyéb kifogásai esetén a fogyasztó az alábbi békéltető testülethez fordulhat:

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710, (52) 500-745

Fax száma: (52) 500-720

Ügyintéző: Nemes Brigitta

E-mail cím: Nemes.Brigitta@hbkik.hu, bekelteto@hbkik.hu 

 

 

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról, jótállásról szóló tájékoztató

 

 

1.       Hibás teljesítés

 

Mikor illetik meg Önt a hibás teljesítésből eredő jogok?

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön a hibás teljesítésből eredő jogait?

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

2.      Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Onepaar hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Onepaar tulajdonosával, Bene Attila egyéni vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Onepaar nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

3.      Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Termék hibája esetén Ön - választása szerint - az 2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (azaz a Onepaar-rel) szemben gyakorolhatja. Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

4.      Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés a Onepaar jótállásra köteles.

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 2. és a 3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.